Ångerrätt & reklamation

För fullständig information se vår köpvillkor.

Vad händer om jag som kund ångrar mitt köp?

För att ångra ditt köp gör du följande: 

  1. Kontaktar Barntema för returadress (glöm inte att uppge ditt ordernummer).
  2. Skickar produkten till angiven returadress - vid ånger står du för returkostnaden.
  3. Vi undersöker varan och så snart den är godkänd återbetalas dina pengar. 

Du som kund har alltid rätt att ånga ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot produkten enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Plomberade produkter omfattas av ångerrätten endast om plomberingen är obruten. För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att kunden kan bli skyldig att ersätta Barntema för en produkts eventuella värdeminskning. Detta utvärderas i den mån en kund använt produkten i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, vilket kan vara fallet om produkten returneras i använt eller skadat skick.

Vill du som kund nyttja ångerrätten och returnera en produkt skall du kontakta Barntemas kundservice för returadress. Har du beställt flera produkter så kan det vara olika returadress för respektive produkt. Det är du som kund som står för returavgiften. Du står även risken till dess att produkten är mottagen på respektive lager.  

Vad händer om jag som kund vill reklamera min vara?

Om det mot förmodan skulle vara något fel på produkten så ska du reklamera din produkt. Du gör detta genom att: 

  1. Kontaktar Barntema på kundservice@barntema.se för returadress (glöm inte att uppge ditt ordernummer) och skicka gärna med en bild som tydligt visar felet.
  2. Skickar produkten till angiven returadress - vid reklamation/fel på produkten står Barntema för returkostnaden (du kan behöva lägga ut för den, men får tillbaka pengarna så snart reklamationen är bekräftad).
  3. Vi undersöker varan och beroende på fel så åtgärdar vi felet på lämpligt sätt (reperation, ny produkt, osv). 

Som kund bör du alltid kontrollera produkterna redan vid ankomst för att verifiera att ordern  är riktig och felfri. Om du som kund vill reklamera en produkt kontaktar du Barntema som i sin tur kontaktar den retailer som levererat produkten / produkterna. Det är Retailern som beslutar om produkten skall returneras för granskning/reparation eller bytas ut direkt.

Du som kund behöver inte stå för portokostnaden vid godkänd reklamation. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

 

 

 

 

Få vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få information om kampanjer, tävlingar, rabatter och mycket mer på temat barn.